" تعليم الاقتصاد واقتصاديات التعليم" "Economy Education and Economics of Education"

نوع المستند : أوراق عمل

المؤلف

جامعة القاهرة

المستخلص

تحاول الورقة  الحالية تقديم بعض الأفکار التى  توجه الاهتمام  لرؤية مستقبلية لتعليم الاقتصاد واقتصاديات التعليم ، لذا قدمت مجموعة من المفاهيم ، وحاولت القاء الضوء على بعض جوانب التعليم المالى کمنظومة فرعية من تعليم الاقتصاد بصفة عامة ، مع الترکيز على أن تعليم الاقتصاد – على کل المستويات – تطور بعيدا  من الترکيز التقليدى على تقديم المحتوى لينتقل الترکيز إلى مدخل الثقافة الاقتصادية ، وفى هذا الإطار لا يکفى مساعدة الطلاب على اکتساب محتوى ومعلومات اقتصادية ، ولکن يجب أن يتعلم الطلاب استخدام تلک المفاهيم  لتحليل وتشخيص واتخاذ قرارات مناسبة  لمشکلات العصر الحالى التى تؤثر على الفرد ، والأسرة  ،والدولة، والعالم کله .
Abstract:
    This paper aims to present some of ideas that deals with visions looking forward to the future of economy education and economics of education, so that, the list of economy concepts was introduced.  However, trying to shed light on some aspects of financial education as a subset of General Economic Education, economics education- at all levels - has evolved over time away from a traditional content focus on this economic literacy approach, i.e., it is not enough for students to acquire economic content knowledge. To be an economically literate, students must learn to use foundational economic concepts to diagnose, analyze and make sound decisions about modern-day problems that impact an individual, family, country, and the world at large.
 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية