كفايات الطالب للقرن الحادي والعشرين"" Student competencies for the twenty-first century"

نوع المستند : أوراق عمل

المؤلف

المستخلص

هدف هذا البحث إلى تصنيف كفايات الطالب للقرن الحادي والعشرين إلى ثلاث مجموعات وهي: مجموعة الحياة والمهنة ، ومجموعة التعلم والإبداع , ومجموعة الثقافة الرقمية ، بحيث تشمل كل كفاية على عدد كبير من المؤشرات التي تدل على تطبيق تلك الكفاية ، كما تمّ تصنيف بعض الكفايات إلى مهاراتها الفرعية مثل التفكير الناقد والتفكير الإبداعي ليعطي ميزة نوعية لهذا الكتاب .
Abstract:
The aim of this research is to classify the student's competencies for the twenty-first century into three groups: the life and profession group, the learning and creativity group, and the digital culture group, so that each competence includes a large number of indicators that indicate the application of that competence, and some competencies were classified into their skills. Subsidiaries such as critical thinking and creative thinking give a qualitative advantage to this book.

الكلمات الرئيسية